Personvernerklæring
Denne personvern erklæringen inneholder informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger. Vi oppfordrer deg til å lese nøye gjennom personvern erklæringen.
- Kontaktinfo
- Sentrale begreper
- Nord universitet er behandlingsansvarlig
- Hva slags informasjon er det vi samler inn?
- Samtykke etter paragraf 6f og mulighet til å trekke samtykke
- Informasjon fra andre kilder
- Formålet med behandlingen av personopplysningene?
- Samtykke til e-postkorrespondanse, direkte markedsføring og videre kontakt
- Hvor lenge lagres opplysningene?
- Hvem kan informasjonen deles med?
- Informasjonsdeling med tredjepart
- Hvor oppbevares opplysningene?
- Dine rettigheter i forhold til innsyn , sletting og eventuelt flytting
- Andre formål
- Informasjonskapsler
- Analyse
- Epost og telefon
1. Kontaktinformasjon til Nord universitet
Nord universitet er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger. Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du kontaktinformasjonen vår nedenfor:
Nord universitet
v/Krister Salamonsen
Universitetsalléen 11
8026 BODØ
Organisasjonsnummer: 970 940 243
E-post adresse: krister.salamonsen@nord.no
Telefon: 467 93 890
Personopplysninger er informasjon som alene eller sammen med andre opplysninger kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger er navn, telefonnummer og IP-adresse.
Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger som: innsamling, analyse, registrering og lagring.
Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som anmodes. Det er behandlingsansvarlig som er ansvarlig for at håndteringen av dine personopplysninger skjer ut i fra den gjeldende personopplysningsloven.
3. Nord universitet er behandlingsansvarlig
Nord universitet er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.
Når du sender oss mail kan vi i enkelte tilfeller lagre:
- Navn
- E-postadresse
- Telefonnummer
- Hvilken virksomhet du jobber for
- Tekniske opplysninger: hvilken nettadresse du benytter for å få tilgang til våre nettsider, din IP-adresse og brukeradferd, type nettleser, språk og informasjon om identifisering og operativsystem.
5. Paragraf 6 f som alternativ til valgt samtykke via nettside. Samtykke kan trekkes
Vi tar utgangspunkt i legitimt samtykke ut ifra Paragraf 6f i personvernloven. Hvis du har inngått et kundeforhold med oss tidligere, eller du er en ny kunde vil dette være en legitim grunn til å sende deg informasjon. Dette sidestilles med et samtykke i henhold til markedsføringsloven slik loven har vært i Norge i mange år. Du kan når som helst trekke dette samtykket om at vi skal behandle dine personopplysninger. Trekker du tilbake samtykket, vil vi ta bort de opplysningene vi har om deg. Merk at sletting av informasjonen hos oss kan påvirke leveransen av informasjon innenfor rammen for kunderelasjonen, samt påvirke pågående dialoger
Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger godkjenner du også at vi kan registrere andre opplysninger om deg som du har gitt oss ved en tidligere anledning. Basert på offentlig tilgjengelig informasjon kan vi også supplere dine registrerte opplysninger med bransje og ytterligere kontaktinformasjon. Hvis du er kunde hos oss kan vi også tilføye ytterligere kontaktinformasjon til dine opplysninger, som du har registrert hos oss via f.eks. telefon til kundeservice. Opplysninger som er nødvendige for de tjenester du skal bruke vil også bli lagret.
Informasjonen som du gir fra deg brukes til følgende formål:
- Salg- og markedsføringsaktiviteter i form av direkte e-post eller telefonkontakt
- Kundebehandling og informasjon om våre produkter
- For å få statistikk og opplysninger om brukeratferd for å forbedre både hjemmesiden og selve brukeropplevelsen
- Slik at vi kan gi deg en mer personlig opplevelse og levere produkter og annet innhold som interesserer deg
Vi ber om dine personopplysninger for å:
- Svare på forespørsler
- Sende ønsket materiale, eller på andre måter kunne oppfylle våre forpliktelser mot at du sender inn dine opplysninger
- Opprette og opprettholde en salgsdialog
- Sende informasjon som kan være av interesse for deg
- Legge deg til i e-post-liste for nyheter og annet innhold som du selv har valgt å motta
8. Samtykke til e-postkorrespondanse og videre kontakt
Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger i overensstemmelse med de overnevnte formål, samtykker du til følgende:
- Vi behandler dine personopplysninger i henhold til denne personvernserklæringen
- Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon
Vi behandler personopplysningene bare så lenge det tar å oppfylle hensikten med deres innsamling, deretter sletter vi informasjonen.
Har du en aktiv dialog med oss tar vi vare på opplysningene dine i 2 år fra den siste kontakten; deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg. En aktiv dialog defineres som at du har hatt interaksjon med Nord universitet eller representanter for oss de siste 2 årene via telefon, ved å besvare e-post eller lastet ned materiale på nettsiden.
I det tilfellet du er ansatt i en virksomhet som er kunde hos oss, behandler vi dine opplysninger innenfor rammen for kundebehandling. For aktive kunderelasjoner behandler vi dine opplysninger inntil (1) du avslutter din stilling i virksomheten, eller at (2) virksomheten ikke lenger har en aktiv kunderelasjon med oss. Når en kunderelasjon avsluttes, går vilkårene for lagring og behandling av opplysninger over til de samme vilkårene som er beskrevet i de foregående avsnittene. Avslutter du din ansettelse i virksomheten, er du selv ansvarlig for å gi oss beskjed slik at vi kan slette dine opplysninger.
Oppgitte opplysninger vil være tilgjengelige for et begrenset antall personer som jobber med Indigo .
Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart. Hvis det er en pågående kundedialog mellom deg, oss og noen av våre samarbeidspartnere, deler vi informasjon som:
- Navn
- E-postadresse
- Telefonnummer
- Hvilken virksomhet du jobber for
Hvis vi har registrert dine opplysninger i forbindelse med en begivenhet som utføres sammen med en ekstern part, kan vi overføre samme kategorier av personopplysninger som angitt ovenfor, samt eventuelle svar på ytterligere skjema- eller utdypende spørsmål.
Opplysningene oppbevares av Nord universitet i kundesystemet vårt.
13. Dine rettigheter i forhold til innsyn , sletting og eventuelt flytting
Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan også kreve at vi retter opp i feilaktige opplysninger eller sletter informasjonen din.
Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke eller kreve å få oversikt over opplysninger, rettelse eller sletting, kontakter du oss på e-postadressen vi har angitt under avsnittet for kontaktinformasjon. For å motta slik info må du sende en elektronisk kopi av forespørselen på et signert dokument. Ønsker du å flytte informasjon kan vi også hjelpe deg med det
Dersom vi skal bruke personopplysningene til et annet formål enn det de ble samlet inn for inntrer informasjonsplikten på nytt og vi må da opplyse hva det nye formålet er og gi deler av informasjonen ovenfor på nytt.
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside.
Lagring av opplysninger og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre bruker både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Brukeren skal få vite om og godkjenne hvilke opplysninger som behandles, hva formålet med behandlingen er og hvem som behandler opplysningene,
Vi bruker kun informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeropplevelse på våre sider slik at du slipper å fylle inn felt på nytt hver gang du er på våre sider.
16. Analyse
Vi benytter Google Analytics for innhente statistikk. Google lagrer klikk på siden slik at vi kan benytte dataene til forbedring av side flyten.
17. E-post og telefon
Vi benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av kundebehandlingen registreres i kundesystemet.
Våre medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med interne og eksterne kontakter. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen. Ved fratreden slettes e-postkontoene, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.
Sensitive personopplysninger skal ikke sendes med e-post.
Vi gjør deg oppmerksom på at vanlig e-post er ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor ikke til å sende taushetsbelagte, sensitive eller andre fortrolige opplysninger via e-post.